Habár az Európai Uniós és önkormányzati választásokig még három hónap van hátra, és a kampány hivatalosan el sem kezdődött, már most elárasztják az internetet és a közösségi oldalakat a fizetett politikai hirdetések. Kik a legnagyobb hirdetők és mennyit költenek ellenségképző üzenetek terjesztésére? Hogyan profitálnak a nagy közösségimédia-platformok a választási dezinformáció terjesztéséből?
Podcastunkban a Political Capital, a Mérték Médiaelemző Műhely kutatóinak és a Lakmusz újságíróinak közös választási projektjéről beszélgettünk László Róberttel, a Political Capital elemzőjével és Zöldi Blankával, a Lakmusz főszerkesztőjével.
A Political Capital teljes tanulmánya itt érhető el:
A Megafon mögé bújva uralja a Fidesz a közösségi médiát
A választási projektről ebben a cikkünkben írtunk:
Év eleje óta több mint 110 millió forintot hirdetett el a Megafon
Hogy kik, mennyiért és milyen üzeneteket hirdetnek azt a heti rendszerességgel frissülő választási oldalunkon tudjátok nyomon követni.
A Lakmusz újságírói a kampányidőszak alatt hétről hétre tényellenőrző cikkeket írnak a legtöbbet hirdetett hamis és félrevezető állításokról. A projekt keretében készült cikkeink itt érhetők el, februárban ezekeket az állításokat ellenőriztük:
A korábbi podcastjainkat meghallgathatod Spotifyon, a Google Podcaston, az Apple Podcaston vagy az omny.fm-en.
Címlapi illusztráció: Szulágyi Réka